Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez elektroniki. Telefony komórkowe, cyfrowe aparaty, odtwarzacze mp3, laptopy, to urządzenia, którymi uczniowie otaczają się na co dzień. Te gadżety zmieniły nasze życie, często na lepsze, jednakże ich pojawienie się stworzyło wiele nowych problemów na całym świecie. Uczniowie klasy III ET w ramach zajęć geografii zapoznali się zagadnieniami dotyczącymi cyklu „życia” produktu – telefonu komórkowego, począwszy od wydobycia surowców, poprzez produkcję, użytkowanie i utylizację. Młodzież proponowała także sposoby zapobiegania nadmiernej konsumpcji i gromadzenia elektrośmieci. Pracując w grupach uczniowie swoje spostrzeżenia prezentowali za pomocą plakatów – infografiki ilustrującej omawiane problemy. Zajęcia miały na celu poddanie refleksji nawyków konsumenckich związanych z kupnem elektroniki w aspekcie globalizacji i zjawiska nadkonsumpcji. Młodzież dowiedziała się również o nadużyciach społecznych i problemach środowiskowych, które dzieją się na całym świecie po to by zaspokoić nasze zapotrzebowanie na najnowsze gadżety. Zapoznała się możliwościami przeciwstawienia się łamaniu praw człowieka, praw pracowniczych i degradacji środowiska zarówno na etapie wydobycia surowców, produkcji w fabrykach, jak i utylizacji gadżetów elektronicznych. Wykorzystanie na lekcji metody współdzielonego procesu uczenia się pobudziło młodzież do dyskusji i refleksji, wpłynęło także na poprawę świadomości ekologicznej i mamy nadzieję, że skłoni do działania.