REGULAMIN BIBLIOTEKI SZKOLNEJ POWIATOWEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM

  1. Z księgozbioru biblioteki szkolnej mogą korzystać uczniowie, słuchacze, nauczyciele, pracownicy szkoły oraz rodzice uczniów.
  2. Czytelnicy mają prawo do bezpłatnego korzystania z księgozbioru biblioteki.
  3. Korzystając z biblioteki, czytelnicy zobowiązani są do dbałości o wypożyczone książki.
  4. Wypożyczać książki można wyłącznie na swoje nazwisko. Nauczyciel – bibliotekarz ma prawo poproszenia czytelnika o przedłożenie legitymacji szkolnej lub dokumentu tożsamości.
  5. Czytelnik jednorazowo może wypożyczyć 1 – 3 książek na okres 1 miesiąca, ale w uzasadnionych przypadkach nauczyciel – bibliotekarz może ograniczyć lub zwiększyć liczbę wypożyczeń z podaniem terminu ich zwrotu.
  6. Uczniowie/słuchacze przygotowujący się do konkursów i olimpiad, za zgodą nauczyciela – bibliotekarza mogą wypożyczyć jednorazowo więcej tytułów na dłuższy czas.
  7. Czytelnicy mogą prosić o zarezerwowanie potrzebnej pozycji.
  8. Czytelnik może prosić o przedłużenie terminu zwrotu wypożyczonej pozycji. Warunkiem uzyskania prolongaty jest brak zamówień na daną pozycję.
  9. W przypadku zniszczenia lub zagubienia książki czytelnik jest zobowiązany zwrócić taką samą albo inną pozycję wskazaną przez nauczyciela – bibliotekarza.
  10. Korzystając z czytelni każdy czytelnik wpisuje się do zeszytu odwiedzin.
  11. Maturzyści rozliczają się z wypożyczonych materiałów najpóźniej na tydzień przed zakończeniem zajęć dydaktycznych. Do zakończenia egzaminów: maturalnych oraz potwierdzających kwalifikacje w zawodzie mogą korzystać z zasobów biblioteki w czytelni.
  12. Czytelnicy opuszczający szkołę zobowiązani są do pobrania w sekretariacie zaświadczenia i uzyskania potwierdzenia nauczyciela – bibliotekarza o zwrocie wszystkich pozycji do biblioteki (obiegówka).
  13. Czytelnicy mają możliwość wypożyczania książek na okres ferii letnich i zimowych.
  14. Uczniom i słuchaczom biorącym systematycznie udział w pracach biblioteki mogą być przyznane nagrody na koniec roku szkolnego.
  15. Czytelnicy mogą korzystać ze stanowisk komputerowych zainstalowanych w celu poszukiwań źródłowych za pomocą sieci Internet oraz korzystać ze zgromadzonych w bibliotece szkolnej dokumentów multimedialnych.
  16. Użytkownicy nie mogą wykorzystywać komputerów do prowadzenia prywatnej korespondencji lub do gier i zabaw.
  17. Zabronione jest korzystanie z komputerów w celach zarobkowych, wykonywanie czynności naruszających prawa autorskie twórców lub dystrybutorów oprogramowania i danych.
  18. Korzystać można tylko z zainstalowanych programów.
  19. Pierwszeństwo w korzystaniu ze stanowisk komputerowych mają nauczyciele oraz pracownicy szkoły.
  20. Uszkodzenia lub nieprawidłowości w pracy komputerów należy zgłaszać bibliotekarzowi.
  21. W pracowni należy zachować ciszę i porządek.
  22. W przypadku naruszenia obowiązujących zasad, dyżurny bibliotekarz, administrator sieci ma prawo do natychmiastowego przerwania pracy użytkownikowi.

Ta strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Dowiedz się więcej

Od 22 marca 2013 roku obowiązują przepisy art. 173 ustawy „Prawo telekomunikacyjne", które zobowiązują do poinformowania o możliwości rezygnacji z zapisywania danych w plikach przeglądarki.
Strony PCKZiU wykorzystują ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu.
Stosowane przez nas pliki typu cookies umożliwiają:
* dostosowanie stron do potrzeb użytkowników,
* tworzenie statystyk oglądalności,
* utrzymanie sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi przy przejściu na kolejną stronę ponownie wpisywać loginu i hasła.
Ten mechanizm można wyłączyć w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Jeśli użytkownik nie zgadza się na zapisywanie tych danych to prosimy o zmianę ustawień przeglądarki bądź opuszczenie serwisów.
W celu usprawnienia działania serwisów, na dysku twardym komputera użytkownika mogą być zapisywane pliki tekstowe, tzw. ciasteczka (cookies). Przykładowe ciasteczka i ich wykorzystanie w portalu:
* ciasteczka służące do określenia statystyk popularności stron, ilości odwiedzin i rozkładu odwiedzin w czasie,
* ciasteczka ustawiane przez serwer aplikacyjny przyznawane przy pierwszej wizycie na stronie a usuwane bądź po pewnym czasie braku aktywności bądź w wyniku zakończenia ustalonej czynności na stronie np. opuszczenie strony, zamknięcie przeglądarki, wylogowanie (SESSIONID),
* ciasteczka używane do zapamiętania ustawień lub używane w systemach głosowania.
Dane gromadzone w ciasteczkach są wykorzystywane do celów administrowania i monitoringu.
Jak zablokować ciasteczka? Użytkownik może zdecydować o zapisywaniu bądź nie ciasteczek w ustawieniach przeglądarki: * w przeglądarce Firefox: Opcje / Prywatność * w przeglądarce Chrome: Ustawienia / Ustawienia zaawansowane / Prywatność / Ustawienia treści * w przeglądarce Internet Explorer: Narzędzia / Opcje internetowe / Prywatność (pozwala wybrać różne poziomy ochrony) / Zaawansowane * w przeglądarce Opera: Preferencje / Zaawansowane / Ciasteczka W każdej przeglądarce ustawienia ciasteczek ustawia się osobno.

Zamknij