W roku 2017 Tydzień Edukacji Globalnej przebiegał pod hasłem Cele zrównoważonego rozwoju. Przyszłość świata zależy od nas. 

W ramach Tygodnia Edukacji Globalnej wyszliśmy z edukacją ekologiczną do najmłodszych oraz prowadziliśmy szereg działań w naszej szkole, skierowanych do szerokiego grona odbiorców. 

Gościliśmy w szkole podstawowej w klasach 1 – 3, gdzie nasza akcja proekologiczna „Nie truj sąsiada” w formie zabawowo-edukacyjnej cieszyła się dużym zainteresowaniem. 

23 listopada 2017, podobnie jak wcześniej uczennice klasy IIIA – Technik Analityk: Patrycja Dziwoki, Karolina Gajda, Natalie Kostkova, Karolina Latuszewska, Patrycja Sosna, pod opieką nauczycieli Anny Hołomek i Barbary Paruzel  odwiedziły uczniów szkoły podstawowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 4 w Wodzisławiu Śl.   

Przedstawienie i zajęcia aktywizujące prowadzone przez nasze uczennice i nauczycieli były wpisane w Tydzień Edukacji Globalnej odbywający się w tej placówce oraz naszej szkole. Nawiązana współpraca będzie owocować następnymi akcjami. Celem naszych działań było również docieranie do osób dorosłych przez ich dzieci i wnuki. Wszystko to ma prowadzić do wzrostu odpowiedzialności społecznej za stan naszego środowiska i świadomości wagi problemu zanieczyszczeń powietrza. 

Pierwszą częścią spotkania było przedstawienie słowno-muzyczne pt. „Królewna Śmieszka i Ekoludki 

1

Uczniowie SP z zaciekawieniem oglądali przedstawienie przygotowane przez nasze uczennice. 

2

Chętnie też brali udział w zajęciach przygotowanych dla nich, a dotyczących zjawiska SMOGU – jego przyczyn i skutków. Uczniowie bardzo żywiołowo reagowali, dzielili się swoją wiedzą na temat spalania śmieci i konsekwencji takich działań, jak również dowiadywali się w formie zabawy, czym można palić w piecach a czym nie. Dzieci wyraźnie wskazywały jak ważne jest dla nich czyste powietrze. 

3

Podsumowaniem i nagrodą za wspólnie spędzony czas były EKOLUDKI oraz pokaz zajęć laboratoryjnych przygotowany przez naszych uczniów. 

4

 

Zawitaliśmy także do kolejnych przedszkoli w naszym mieście Publicznego Przedszkola nr 18 i Publicznego Przedszkola nr 19 z Oddziałami Integracyjnymi. Tym razem grupa uczniów  pod kierunkiem Małgorzaty Pompy i Katarzyny Mrowiec zaprezentowała swój program artystyczny i przeprowadziła zajęcia interaktywne z wykorzystaniem różnych surowców spalanych w piecach. 

5

6

7

 

W naszej szkole uczniowie rozwijali swoje talenty i poszerzali wiedzę ekologiczną poprzez: 

8

  • Projektowanie gier edukacyjnych o tematyce ekologicznej. Najlepsze z nich będą wykorzystywane do pracy z dziećmi w zaprzyjaźnionej szkole podstawowej oraz szkolnej bibliotece.
  • Quiz o smogu – gra komputerowa wykonana przez ucznia kl. IV MT Andrzeja Słobodziana. 
    9Smogowy euro biznes – grę wykonali uczniowie klasy III H/K 

  • Zajęcia na warsztatach szkolnych, gdzie klasy mechatroniczne projektowały i wdrażały swoje pomysły z pomocą wykorzystania drukarek 3D. Prace uczniów były wykorzystywane podczas wizyt w przedszkolach i szkole podstawowej
    10
  • Tworzenie ogródka antysmogowego. Zarówno w otoczeniu nowo powstałej siłowni na wolnym powietrzu jak i w holu szkoły. Powstała siłownia i teren sportowo-rekreacyjny przy szkole mogą poszczycić się dużą ilością nasadzeń zieleni. Projekt inwestycji był również konsultowany z uczniami i to oni wybrali ten z dużą ilością zieleni. W głównym holu szkoły powstała oaza roślin wspomagających walkę z zanieczyszczeniami powietrza
    11

Opracowały Barbara Paruzeli Anna Hołomek 

Pasek dostępności