IMG-20190327-WA0014Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez elektroniki. Telefony komórkowe, cyfrowe aparaty, odtwarzacze mp3, laptopy, to urządzenia, którymi uczniowie otaczają się na co dzień. Te gadżety zmieniły nasze życie, często na lepsze, jednakże ich pojawienie się stworzyło wiele nowych problemów na całym świecie. Uczniowie klasy III ET w ramach zajęć geografii zapoznali się zagadnieniami dotyczącymi cyklu „życia” produktu – telefonu komórkowego, począwszy od wydobycia surowców, poprzez produkcję, użytkowanie i utylizację. Młodzież proponowała także sposoby zapobiegania nadmiernej konsumpcji i gromadzenia elektrośmieci. Pracując w grupach uczniowie swoje spostrzeżenia prezentowali za pomocą plakatów –  infografiki ilustrującej omawiane problemy. Zajęcia miały na celu poddanie refleksji nawyków konsumenckich związanych z kupnem elektroniki w aspekcie globalizacji i zjawiska nadkonsumpcji. Młodzież dowiedziała się również o nadużyciach społecznych i problemach środowiskowych, które dzieją się na całym świecie po to by zaspokoić nasze zapotrzebowanie na najnowsze gadżety. Zapoznała się możliwościami przeciwstawienia się łamaniu praw człowieka, praw pracowniczych i degradacji środowiska zarówno na etapie wydobycia surowców, produkcji w fabrykach, jak i utylizacji gadżetów elektronicznych. Wykorzystanie na lekcji metody współdzielonego procesu uczenia się pobudziło młodzież do dyskusji i refleksji, wpłynęło także na poprawę świadomości ekologicznej i mamy nadzieję, że skłoni do działania. 

IMG-20190327-WA0012

IMG-20190327-WA0011

IMG-20190327-WA0010

IMG-20190327-WA0009

IMG-20190327-WA0008

IMG-20190327-WA0007

IMG-20190327-WA0006

IMG-20190327-WA0005

 

IMG-20190327-WA0001 (1)

 

IMG-20190327-WA0002

IMG-20190327-WA0003 (1)

 

IMG-20190327-WA0004

Pasek dostępności