O wielkich pieniądzach z NBP w PCKZiU
Jeden pieniądz chętnie trzyma, Drugi chętnie go wyrywa.

Aleksander Fredro

Narodowy Bank Polski zawitał z warsztatami do PCKZIU w Wodzisławiu Śl. Uczniowie mieli okazję przeżyć ciekawe i interaktywne zajęcia oraz przenieść się w świat wirtualnego i realnego pieniądza.

logo nbp

Nasz gość – pracownik NBP Oddział Katowice Pan Bartosz Łuczywo przedstawił w ciekawy sposób zadania NBP, operacje otwartego rynku, a przede wszystkim uczniowie dowiedzieli się jak produkuje się pieniądze, kto je produkuje, co znajduje się w skarbcu NBP i jak sprawdzić autentyczność banknotów i monet. Uczestnicy warsztatów mogli przyjrzeć się zabezpieczeniom banknotów, dzięki specjalnej lupie, dodatkowo zostali przeszkoleni jak ustrzec się przed fałszywymi banknotami i co zrobić, gdy taki banknot wpadnie nam w ręce. Uczniowie mieli okazję również zobaczyć nowy banknot pięciusetzłotowy

500

taka gotówka w jednym banknocie może robić wrażenie wrażenie!

Ponadto uczniowie dowiedzieli się co zrobić ze zniszczonymi banknotami, co należy uczynić, aby wymienić taki pieniądz na nowy, no i jaką kwotę można otrzymać w banku za zniszczony banknot.

WhatsApp Image 2018-03-15 at 15.15.04

Okazało się również, że koszt wyprodukowania 1- czy 2-groszówek jest większy od ich wartości nominalnej. Dodatkowo w trakcie zajęć młodzież miała niepowtarzalną okazję wygrać brykiet składający się ze zniszczonych, wycofanych z obiegu banknotów o wartości niebagatela ok. 55 000 zł.

Na zakończenie spotkania młodzi ludzie mieli szansę zadawać pytania i porozmawiać o pracy w banku.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”64″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Pokaz zdjęć]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Pasek dostępności